Friday, September 30, 2011

cinta pesbuk

cinta fesbuk?? ahaks.. lagu la.. lagu dak najwa latiff tu.. (sbnnya cinta muka buku) bole thn gak la bes nye lgu tu.. arini td kt opis spjg2 ari aku dok dgr lagu tu.. hahaha naek bengang opis2mate aku.. dah dok ulang2 bnyk kali, mana nye x bengangnye.. wakakaka..
k la malas la nk dok menulis bnyak2.. ni ha lirik ngn lgu nye... layannnnnnnnn


Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar petanda suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..

Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh.. Kenakah rasa itu..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu Oooo…
Ini cinta remajaku

Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo…
Itulah cinta yang satu, cinta di muka buku..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata cinta
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo
Itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku


video


download mp3- Cinta Muka Buku - Najwa Latif -

Saturday, July 9, 2011

Bersih

Hari ini 9 July 2011 bakal menjadi sejarah yg mana akan diadakan perhimpunan yg dinamakan BERSIH. pada pukul 2 hingga 6 ptg kalo xsilap aku..
ape mende BERSIH ni? aku pon xbape nk amek tau sgt pon.. tp yg aku tau BERSIH ini adalah perhimpunan rakyat yg ingin menuntut 8 perkara ni :

Tuntutan BERSIH terdiri daripada 8 perkara, iaitu:

1. BERSIHKAN SENARAI UNDI

2. MENREFORMASI UNDI POS

3. GUNA DAKWAT KEKAL

4. MASA KEMPEN MINIMA 21 HARI

5. AKSES MEDIA YANG BEBAS DAN ADIL

6. KUKOHKAN INSTITUSI AWAM

7. HENTIKAN RASUAH

8. HENTIKAN POLITIK KOTOR

Jadi mende2 ni lah mereka nk raise kan.. that y mereka berhimpun bg mengeluarkan tidak puas ati kt SPR.
Tp bagi pendapat aku kan lantak la diorg nk berhimpun.. kalo xde pihak yg kaco xde nye terjadi kaco bilau.. cara berhimpun ni lah cara nk menyuarakan suara rakyat.
polis lak nk rodblok sana sini..xpaham aku.. takut no ngn perhimpunan ni nape?
herannn..

ni ha flyers BERSIH
credit to website official BERSIH


** Aku xbelah mn2 pihak. tp aku igtkan korg smua daftarlah cpt spe2 yg lom dftar ngn SPR. then pandai2 lah pangkah yg korg rase betol.. sbb nmpak sgt dah dekat nk PRU ni.. mcm2 berite kluar politik2 ni.. so buat lah keputusan yg bijak sblom memangkah~